Våre lærere

VÅRE LÆRERE

Kenneth Eriksen | Daglig leder, piano, samspill og musikkproduksjon

Kenneth Eriksen er utdannet innen musikk og produksjonsledelse, og har over 20 års erfaring som musiker, produsent og produksjonsleder. Han har i tillegg lang erfaring som musikklærer fra folkehøyskole og grunnskole. Kenneth er en multi-instrumentalist med fokus på piano, gitar, bass og trommer. Han brenner for spilleglede, sampill og at elevene tilegner seg en helhetlig og allsidig musikalsk forståelse! Kenneth Eriksen er daglig leder for Bykirken Kulturskole der han også underviser i Piano, Gitar, Bass, Gitar gruppeundervisning og Musikkproduksjon Innføringskurs.

Sølvi Anne Baarnes | Vokal

Sølvi Anne er sanger og sangpedagog med utdanning fra Complete Vocal Institute i København/Oslo. Sølvi Anne synger mange sjangre, men har en forkjærlighet for soul og gospel. Med fokus på Komplett sangteknikk hjelper hun stadig flere sangere på alle nivåer i å bruke stemmens mange muligheter på en måte som er sunn! Teknikken passer alle stilarter og gir deg gode verktøy til å kunne bruke stemmen nøyaktig slik du ønsker. Musikkglede er i sentrum når Sølvi Anne underviser teknikk, formidlingsteknikker og improvisasjon til sangelevene i Bykirken Kulturskole!

Ingunn Sørli Øksnes | Fiolin

Ingunn er fiolinist og musikkpedagog. Hun har utdanning fra NTNU og Høgskolen i Staffeldtsgate, med mastergrad i musikkvitenskap og Praktisk Pedagogisk Utdanning. Med bakgrunn i folk-tradisjoner som irsk, norsk og bluegrass, men også i klassisk tradisjon, blir fiolinundervisningen variert og både gehør-og notebasert. Målet er å tilrettelegge undervisningen etter elevenes interesser og evner slik at musikk blir moro. Da blir også samspill en viktig del, Ingunn akkompagnerer ofte elevene med fiolin eller piano og legger til rette for samspill mellom fiolinelevene om mulig. Ingunn er også den du vil møte på Minimusiker for de aller minste, hvor lek og musikkglede er kjernen. Hun har selv utviklet Minimusiker, både musikken og det pedagogiske opplegget.

Alain Charmoille | Slagverk

Alain  oppdaget trommer i 13-års alderen. Han begynte raskt å studere klassisk perkusjon og jazz-trommer ved konservatoriet i Nantes. I denne perioden spilte han i en rekke jazz og rockeband.

18 år gammel tok han eksamen og begynte å undervise trommer og klassisk perkusjon ved musikkskoler.

Etter 10 års studier ved konservatoriet og en rekke møter med fremragende trommeslagere og trommelærere, bestemte Alain seg for å reise til Paris for å studere nye teknikker (Free Stroke / Moeller) og nye tilnærminger ved The Groove Academy Paris.  Alain underviser i slagverk på Bykirken kulturskole.