NYHET Minimusiker – for barnehage/skole

NYHET: Musikkkurs for barnehage/skole ansatte

Bykirken kulturskole tilbyr Minimusiker, et inspirerende musikkkurs for barnehageansatte.

I høst gjennomfører vi en workshop for voksne som arbeider med barn under 6 år. Her vil man få lære praktiske verktøy og hjelpemidler i arbeid med barn og musikk. Med praktisk fordypning i både trommerytmer, gitar, stemmebruk og sang.

En stor del av workshopen vil gå inn på eksemplifisering og praktisk gjennomgang av viktige elementer i lek med musikk. Her vil man lære både nye sanger, regler, få nye ideer, men også innblikk i hvilke instrumenter man kan bruke og hvordan man selv kan finne instrumenter til bruk i barnehage.

Gi både barna og de ansatte muligheten til å prøve seg på ulike musikkinstrumenter og musikkformer! Gjennom vårt musikklek-tilbud får både store og små også erfaring med samspill, kommunikasjon og musikalsk utforskning. Tilbudet er selvfølgelig tilpasset læringsmål og kompetansemål i skole/barnehage og ledes av dyktige instruktører med lang erfaring.

Gjennom Minimusiker vil de ansatte i din barnehage eller skole få gode arbeidsverktøy for å kunne jobbe med musikk sammen med barna!

Vi oppsøker også din skole/barnehage og har med alt nødvendig utstyr. Musikklek er et tilbud rettet mot barnehagen og 1-2 klasse på barnetrinnet. Ta gjerne kontakt for mer informasjon og nærmere avtale!

Ta kontakt for mer informasjon: kenneth@bykirken.no