SPENNEDE NYHETER!

(les resten av avisartikkelen nederst på siden)

Bykirken Kulturskole sponser nå kulturskoleplasser til barn og unge talenter som ikke har økonomisk mulighet til musikkundervisning.

Søk her: https://www.checkin.no/…/paamelding-vaarsemester-2020-bykir…

(Vi prioriterer søknader etter behov og tilgjengelige instrument/sang plasser)

Bykirken kulturskole i Tønsberg går nye veier for at unge talenter skal få mulighet til god musikkundervisning. Vi ønsker å bety en positiv forskjell for byen, nærområdet og enkeltmennesker og være en utstrakt hånd til barn og unge fra familier som ikke har økonomi til musikkundervisning
Bykirken kulturskole tilbyr sponsede kulturskoleplasser for familier med barn/ungdom, og unge talenter i en økonomisk og/eller en sosial situasjon uten mulighet til kulturopplæring.

Bykirken kulturskole startet opp august 2016, og opplever stadig økende søkning av elever som ønsker å lære å spille instrumenter og å lære samspill med andre. Vi satser på musikkglede, samspill, og undervisning innen rytmisk musikk. Vi har elever i alle aldre, med en målgruppe på 2 år-25 år.

Vi har fem dyktige pedagoger som lærere, og tilbyr undervisning i piano, bass, gitar, fiolin, trommer, vokal og studioproduksjon. Bykirken kulturskole har også utviklet konseptet «Minimusiker», som er gruppesamlinger med musikklek for barnehagebarn. Vi arrangerer også ulike Minimusiker-kurs for barnehageansatte. Bykirken kulturskole avslutter hvert semester med en åpen konsert der alle 50-60 elevene fremfører rytmisk musikk både enkeltvis og i grupper

Vårt hovedprosjekt fremover er å jobbe for integrering og talentutvikling ved å tilby sponsede kulturskoleplasser for de som ikke har midler til plass på kulturskole.
Målet er å legge til rette for opptil 10-15 kulturskoleplasser fra våren 2020, med gruppe og instrumentundervisning for barn og ungdom i Tønsberg. Det kan søkes om opp til full semesteravgift i individuell instrumentalopplæring (20 min)
Vi har allerede flere større sponsorer som bidrar med 2-3 plasser hver, og vi jobber kontinuerlig med nye samarbeidspartnere. Elevene kan sende inn en egen spesifikk søknad om sponset plass. Familier med barn/ungdom og unge talenter i en økonomisk og/eller en sosial situasjon uten mulighet til kulturopplæring er kvalifiserte til å søke om sponset plass. Alle er velkomne til å søke. Behov vil gå foran alder og område.
Elevene vil da kunne komme inn i et allerede etablert miljø som har fokus på positive musikkopplevelser og utvikling av musikalske ferdigheter.

Flere sponsede plasser planlegges i tiden fremover og søker til en hver tid nye sponsorer. Ta kontakt hvis du ønsker å sponse plasser ved Bykirken Kulturskole .

Mer informasjon: www.bykirkenkulturskole.no